Bude dobré, když už teď začnete zapisovat své myšlenky, nápady a také nějaké úkoly, které Vám budu dávat, na jedno místo. Může to být sešit, diář, zápisník. Jestli jste vyloženě digitální typ, klidně to může být
Evernote nebo něco podobného.
První věc, na které je potřeba zapracovat, abyste v podnikání byli úspěšní, je strach udělat chybu a také pozitivní postoj k chybám, které jste možná v životě udělali, k událostem typu "kdybych měl(a) lepší vzdělání, dnes bych byl(a)...", "kdybych se nerozvedl(a), dnes bych to neřešil(a)..."
V podnikání je tento přístup velkou brzdou. Zbrzdí Vás při startu, protože se budete snažit eliminovat všechna rizika než začnete, anebo pilovat produkt k dokonalosti, než ho spatří první potenciální zákazník. V podnikání potřebujete mít pružné uvažování, často zkoušet různé cesty, jak dosáhnout stejného výsledku, učit se (a bez chyb to nejde), nelítostně a včas opouštět nefunkční cesty.
Nepíši to proto, že jsem tak chytrá a chci Vás poučovat. Vůbec ne. Mně se v životě stálo tolik vážných věcí, ke kterým samozřejmě vedla moje vlastní rozhodnutí, kterých jsem hodně litovala. Byla jsem unavená, vyčerpaná, vyhořelá z projektu, který z mého dnešního pohledu vůbec nedává smysl, že jsem si to minulé rozhodnutí do toho jít, nemohla odpustit. A tak jsem ve své stávající situaci neustále přešlapovala na místě. S tímto postojem "loosera" jsem šla mezi své nové zákazníky. Jak si myslíte, že se mi dařilo?
Takové situace se mohou přihodit i v průběhu podnikání. Když Vám nevyjde nějaká zakázka, které jste věnovali mnoho času a energie, když zákazník vystornuje svoji objednávku a Vám bude tak záležet na tom, abyste vydělali svoje první peníze. Když původní směr, kterým se vydáte, nebude ten, ve kterém uspějete.
Zkrátka zdravý postoj k vlastním chybám, k jinému než očekávanému průběhu událostí je v podnikání důležitý.
Nebudu dělat žádné závěry. Podívejte se na vystoupení Kathryn Schulz, která se tímto tématem zabývá profesionálně. Pokud nerozumíte anglicky, nezapomeňte zapnout titulky (po spuštění videa vpravo dole) a zapište si do svého nového diáře větu, kterou říká na 10:35 minutě a závěr na konci jejího vystoupení.
Příště se zastavíme u toho, jak najít svoje téma v podnikání.