Kateřina Málková | kariérové poradenství
Kateřina Málková

Ze zaměstnání do podnikání


Existuje mnoho způsobů, jak najít svoje téma v podnikání.

  • Může to vycházet z toho, čemu se dnes věnujete ve své práci.
  • Může to být koníček, který je důležité šikovně transformovat v produkt nebo služby, za které lidé budou ochotní platit.
  • Vodítkem může být Váš zájem o určité téma. Takto jsem šla do kariérového poradenství a založila Smart Course pro mládež, aniž bych byla psycholožkou nebo výchovnou poradkyní. Popravdě, jsem ráda, že nejsem.
  • Anebo to může být příležitost, která se Vám naskytne, když učiníte nějaké zatím ještě nespecifikované kroky.
  • U stávajícího podnikání také jsou různé možnosti, jak změnit zaměření, nebo rozšířit existující nabídku.

Vy potřebujete najít téma, kterému budete rozumět, které budete mít rádi, za které Vám lidé ochotně zaplatí. Splnění těchto tří podmínek je v podnikání nezbytné pro jeho udržitelnost.

Proč?

Když děláte to, čemu rozumíte, co umíte, dosahujete výsledků a mluvíte o tom přesvědčivě.
Když děláte to, co máte rádi, ve svém oboru se posouváte dál, zlepšujete se, vzděláváte se, nezůstáváte na místě. Tím, že to máte rádi, působíte na lidi a na Vaše spolupracovníky.
Pokud lidé potřebují to, co děláte, jsou ochotní za to zaplatit.

V e-booku "Jak začít podnikat?" upozorňuji na to, že je velmi těžké postavit udržitelné podnikání na inovativní službě nebo produktu. Pokud máte zajímavý a užitečný nápad, nezahazujte ho, ale snažte se najít něco, co zákazníci potřebují už dnes, a k Vaší inovaci je dovedete až ve chvíli, kdy s nimi budete mít vztah, kdy Vám budou důvěřovat.

Transformace tématu
v konkrétní nabídku

Pro udržitelné podnikání je důležité mít škálovatelnou nabídku produktů nebo služeb. Pokud jste se naučili psát e-book, který šíříte zdarma, a následně chcete po potenciálním zákazníkovi, aby koupil u Vás online kurz za 5 tisíc Kč, bohužel Vaše úspěšnost nebude velká. Záleží to na spoustě faktorů.

Učím začínající podnikatele vytvořit produktovou pyramidu, která pomůže:

  • testovat různé nápady,
  • rozvíjet a prohlubovat vztah se zákazníkem,
  • diverzifikovat tržby, tj. nebýt závislí na nabídce pouze jedné služby,
  • maximalizovat zisk díky nabídce vedlejších produktů,
  • řešit spektrum problémů a potřeb zákazníků ve Vašem oboru,
  • vytvořit systém podnikání, který se dá změřit, plánovat, řídit,
  • stanovit si adekvátní cenu.

O adekvátním ohodnocení své práce mluví Casey Brown v tomto videu, které má české titulky. Po jeho shlédnutí vytvořte tabulku ze dvou sloupců. Do prvního sloupce napište seznam Vašich znalostí, zkušeností, návyků, které rozvíjíte v práci, ale také ve volnočasových aktivitách. Do druhého sloupce vedle každé položky - název zboží nebo služby, která tomuto návyku odpovídá.
Přemýšlíte čím začít nebo stále váháte?
V tomto e-booku se dozvíte o 6 důvodech, proč se ve své práci nemůžete posunout dál a cítit se dobře, a uděláte 1 důležitý krok v kariéře, který většina lidí vynechá